Wednesday, March 26, 2008

مخطط مطحون

اسمعوا يا جماعة حكايتي تخطيط دي هي نهايتي


في الثانوي كنت انا شاطر حبيت اني اخاطر


تخطيط ما كانتش في بالي بس التنسيق جابهالي


كلية جديدة غريبة تخطيط قالوا دي عجيبة


اقليمي ده قسم زراير و الاربن فيه انا طاير


تخطيط حضر و ريف انجز في اللوحة يا خفيف


ده نسيج متظام و مكدس و دكاترة قاعدة تدرس


و آدي شارع داير الناحية ما يدور و انا مالي في داهية


و دي لوحة استعمالات و معاها واحدة حالات


السكني يعني اصفر و لو اسود مش هيخسر


بطالة – اعالة – امية و الباقي في الاصلاحية


تخطيط شبكات و مواقع و في لاند سكيب انا واقع


رازعينا كتير سايتات خفوا علينا يا باشوات


قال يعني عندي كنتور رامب طلعته بحنطور


اسكان و كلاسترات و الشعب قاعد في حارات


و الصرف طالعله ريحه دي زبالة و حاجة فضيحة


بيض كهربا في اسكتش و دي لسعه في السويتش


استديو و مناقشات معايير و مؤشرات


و الآخر السلام عليكوا و كفاية افتكاسات


و خلاص انا هتخرج اقعد على القهوة و اهرج

No comments: